اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟
سرخط خبرها

لزوم تشکیل پرونده‌ای ویژه برای شهر حاشیه ای!

  • کد خبر: ۱۱۸۳۰۱
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
لزوم تشکیل پرونده‌ای ویژه برای شهر حاشیه ای!
محسن ذاکریان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

حاشیه شهر مشهد بزرگ‌ترین حاشیه شهر کشور محسوب می‌شود. در رینگ حاشیه‌ای که امروز بیشتر از حاشیه شهر به شهر حاشیه‌ای تبدیل شده است، جمعیتی بیش از یک میلیون و۳۰۰هزار نفر زندگی می‌کنند که با مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و فرهنگی در درون خود، بی‌شک نیازمند توجه ویژه همه نهاد‌ها و سازمان‌ها هستند.

در این راستا، مجموعه هلال احمر خراسان رضوی که نهادی مردمی و بشردوستانه محسوب می‌شود، نمی‌تواند به این مسئله بی تفاوت باشد و در خدماتی که ارائه می‌کند، سهم این منطقه مهم از کشور را در نظر نگیرد. بنابراین، آنچه به عنوان برنامه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای حاشیه شهر مشهد تدارک دیده شده، برنامه‌ای ویژه است که علاوه برخدمات حمایتی و معیشتی در قالب خانه‌های هلال یا طرح مناطق کم برخوردار با شناسایی و پوشش محرومان، به دنبال تحقق و ارائه خدمات خاص در برنامه‌های ویژه برای این منطقه است.

ازجمله فعالیت‌های ویژه‌ای که در سال۱۴۰۱ در مناطق حاشیه شهر مشهد انجام خواهد شد، ارائه خدمات درمانی ویژه بیماران نیازمند است. در این طرح ظرفیت سازی گسترده و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پزشکان و متخصصان نیکوکار برای ارائه خدمات و تعامل گسترده با گروه‌های جهادی و شبکه‌های اجتماعی و مردمی موجود در حاشیه شهر به عنوان واسطه‌های ارتباط با مردم نیازمند دیده شده است. در این زمینه هماهنگی‌های خوبی با معاونت درمان جمعیت هلال احمر و سازمان داوطلبان هلال احمر در سطح مرکز انجام شده است.

اتباع که در حاشیه شهر حضور گسترده دارند، براساس آمار رسمی حدود ۳۰۰هزار نفر و براساس آمار غیررسمی بیش از دوبرابر این عدد تخمین زده می‌شوند. اتباع به عنوان کسانی که به ملجأ نورانی حضرت رضا (ع) پناه آورده اند، به دلایلی ازجمله کمبود زیرساخت‌های خدماتی در چشم جمعیت هلال احمر که نهادی بین المللی و دارای ظرفیت ارائه خدمات به اتباع بیگانه است، فراموش نشده اند.

به همین دلیل، طرح‌های کلان ارائه خدمات در حوزه‌های درمان و توان بخشی و بسته‌های حمایتی و معیشتی با همکاری معاونت بین الملل جمعیت مرکز درحال طرح ریزی و اجراست که نتایج آن امسال بر زندگی اتباع ساکن حاشیه شهر تأثیر خواهد گذاشت. در زمینه اتباع تمرکز بیشتر جمعیت هلال احمر در حوزه خدمات توان بخشی و درباره نیازمندان و افراد گرفتار فقر شدید مالی، در حوزه کمک به تأمین اقلام معیشتی است.

آنچه برای جمعیت هلال احمر بسیار مهم است، تشکیل پرونده‌ای ویژه برای توجه به این شهر حاشیه‌ای است. به امید روزی که با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم و مسئولان، شهری بدون حاشیه داشته باشیم و همه مردم از خدمات یکسان معیشتی و رفاهی در زیر سایه، ولی نعمتمان، حضرت رضا (ع)، بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->